Az UV-sugárzás ellen természetes tápanyagokkal is védekezhetünk!

Akárcsak a víz vagy a levegő, a napfény is életünk egyik alapvető feltétele. Biztosítja számunkra a szükséges D-vitamin mennyiséget, szabályozza az alvás-ébrenlét ciklusunkat, sőt, még a krónikus bőrbetegségek tüneteit is képes enyhíteni. Amennyiben azonban nem vagyunk elég körültekintőek, az UV-sugárzás káros hatásaival is szembe kell néznünk.

Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy óvnunk kell a felhámot. Arról azonban, hogy a káros sugarak ellen nem csak külsőleg alkalmazható készítményekkel, hanem akár a bevitt tápanyagok segítségével is védekezhetünk, sokkal kevesebbet tudunk.

Összegyűjtöttük azokat a természetes tápanyagokat, melyek segítségével „belülről is felkészíthetjük” bőrünket a nyári időszakra. Mielőtt sorra vennénk őket, fontos azonban hangsúlyozni, hogy egyikük sem helyettesíti a széles spektrumú fényvédők, mint például a ZO® Skin Health 50 faktoros intenzív fényvédő krém hatását.

Az UV-sugárzás ellen természetes tápanyagokkal is védekezhetünk! - ZOSkin Health

Természetes tápanyagok, amik segíthetnek a védekezésben

Nikotinamid (B3-vitamin)

A nikotinamid a B3-vitamin egyik speciális formája, mely bizonyítottan csökkenti a bőrrák kockázatát és fokozza a DNS-molekulák regenerálódását. Segít késleltetni az öregedési folyamatok előrehaladását, enyhíti a pattanások és a száraz bőr kialakulását, ezáltal pedig csökkenti a ráncok megjelenésének az esélyét.

A B3-vitaminnak kiváló forrása a csirkehús, a pulykahús, a tonhal, a csiperkegomba, a spárga, a hüvelyesek (borsó, lencse, bab), a sárgadinnye, a napraforgómag, a barna rizs, az árpa és a leveles zöldségek.

Zöld tea

A zöld tea számos jótékony hatása ismert, pozitív hatása pedig leginkább a vegyületeiben rejlik. Antioxidánsai között legfontosabbak a polifenolok, amelyek közül kiemelkedő jelentőségű az EGCG (epigallokatekin-gallát): segít védekezni a szabad gyökök okozta sejtkárosodás ellen, csökkenti a rák kockázatát, és hozzájárul a leégés meggátolásához.

Az EGCG a zöld tea mellett a vörösáfonyában, az eperben és a pisztáciában is megtalálható.

D-Vitamin

A D-vitamin – másnéven Nap-vitamin – a természetes fény hatására termelődik a szervezetünkben. Ahhoz azonban, hogy elegendő mennyiséghez juttassuk a testünket, nem kell megpirítani a bőrünket (felnőttek esetében napi 1500-2000 NE bevitele javasolt). Fontos szerepet játszik a csontképződésben, hiány esetén izomgörcsök és csontlágyulás alakulhat ki.

Természetes tápanyagok, amik segíthetnek a védekezésben - ZOSkin Health

A D-vitamin zsíros halakban, az uszonyosok májában, tojássárgában, valamint gabonakészítményekben és tejtermékekben is megtalálható, fontos azonban hangsúlyozni, hogy a szükséges mennyiséget pusztán élelmiszerek segítségével nem lehet fedezni, azok D-vitamin-tartalma ugyanis elenyésző.

Omega-3 vitamin

Az Omega-3 gyuladáscsökkentő hatásának köszönhetően képes csökkenteni az UV-sugarak által indukált gyulladást, emellett pedig megakadályozza a méreganyagok termelődését, és biztosítja a sejtmembrán egészségét.

Természetes beviteléhez sok halat (lazacot és makrélát) érdemes fogyasztani, ha pedig ez nem megoldható, érdemes megfontolni a kapszula formában kapható táplálékkiegészítők szedését.

Likopin

A bőr likopin tartalma jelenti az első védőfaktort a Nap káros sugaraival szemben. Megvédi a felhámot az UV-expozíciótól és meggátolja a ráncok kialakulását – úgy viselkedik, mint egy természetes fényvédő.

A likopin az a tápanyag, amely a paradicsomnak, a paprikának és a vérnarancsnak is gazdag, vöröses színt biztosít. Beviteléhez ezeket az élelmiszereket érdemes előnyben részesíteni.

C-vitamin

A C-vitamin közismert antioxidáns. Segít megelőzni a Nap által okozott károsodást, gyulladáscsökkentő hatású, fokozza a bőr természetes kollagéntermelését, elősegíti a pigmentfoltok halványítását, és visszaadja a bőr természetes fényét (ez a csodás hatóanyag például a ZO® Skin Health 10%-os C-vitamin szérumban is megtalálható). Nem vételen, hogy „ezerarcú szépségfegyverként” is emlegetik.

Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen - ZOSkin Health

A természetes C-vitamin megtalálható a citromban, a narancsban, a grapefruitban, a csipkebogyóban, valamint a paradicsom, a paprika, a burgonya és számos egyéb növény termése is tartalmazza.

E-vitamin

Az E-vitamin javítja a bőr ellenálló-képességét, felgyorsítja a sebgyógyulást, halványítja a pigmentfoltokat, véd a sejtanyagcsere során keletkező szabad gyököktől, hozzájárul az öregedésgátló folyamatokhoz, fokozza a kollagéntermelést és segíti az új bőrsejtek növekedését.

Természetes formában többek között az avokádóban, a brokkoliban, a spenótban, a májban, a tojásban, a mandulában, a dióban és az olívaolajban fordul elő nagyobb mennyiségben.

Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen

Dr. Zein Obagi gyakorló bőrgyógyász szakorvos, a ZO® Skin Health termékcsalád atyja hangsúlyozza, hogy az egészséges táplálkozásra mindannyiunknak oda kell figyelnie, ehhez pedig gyümölcsökben, zöldségekben és teljes kiőrlésű gabonákban gazdag étrendet érdemes összeállítanunk. Mindez nem csak az általános egészségi állapotunk miatt fontos, hanem a bőrünkre is pozitív hatást gyakorol, valamint segíti a felhámot az UV-sugarak elleni védekezésben.

A világhírű bőrgyógyász mindemellett arra is felhívja a figyelmet, hogy az élelmiszerek vagy a táplálékkiegészítők soha nem helyettesíthetik a fényvédő krémeket, az erős sugárzás kerülését, valamint az éves anyajegy-vizsgálatok szükségességét.

Szeretne részletes tájékoztatást kapni a világ egyik leghatékonyabb bőrápoló termékcsaládjával kapcsolatban? Keresse fel a tartózkodási helyéhez legközelebb található ZO® Skin Health partnerorvosunkat! KATTINTSON IDE!